Firma SYSTEMA Sp. z o.o. wraz z Gminą Lubień rozpoczyna realizację Projektu pn. „Lubie(n) programować” o nr RPMP.10.01.03-12-0423/16 współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Projekt ten będzie realizowany w okresie od 01.09.2017 r. do 31.08.2019 r. Wartość Projektu – zgodnie z podpisaną w tym zakresie umową – opiewa na kwotę 1.637.092,80 zł, w tym udział środków finansowych Gminy nie więcej niż 119.840,00 zł. (wartość udostępniania pomieszczeń szkolnych).
Projekt obejmuje uczniów następujących szkół:
Klasy gimnazjalne w Szkole Podstawowej w Lubniu
Szkoła Podstawowa w Tenczynie
Szkoła Podstawowa w Skomielnej Białej
Celem Projektu jest rozwijanie kluczowych kompetencji z zakresu matematyki i informatyki u uczniów, wyrównywanie dysproporcji edukacyjnych poprzez pomoc stypendialną dla uczniów oraz nabycie i/lub podniesienie kompetencji i umiejętności zawodowych w zakresie wykorzystania nowoczesnych narzędzi oraz TIK i/lub nauczania przedmiotów przyrodniczych i matematyki metodą eksperymentu u nauczycieli.
W trakcie realizacji projektu odbędą się:
Grupowe zajęcia z matematyki (wyrównawcze i rozwijające, 20h/grupę, 10 spotkań po 2h),
Indywidualne zajęcia z matematyki (4h/ucznia, 4 spotkania po 1h),
Grupowe zajęcia z programowania (90h/grupę, 30 spotkań po 3h),
Indywidualne zajęcia z programowania (10h/ucznia, 10 spotkań po 1h),
Gminna liga mistrzów programowania (4 konkursy w ciągu 2 lat),
Kółko programistyczne (40h, 5 kółek, 20 spotkań po 2h),
Fundusz stypendialny (200 zł/m-c dla 120 uczniów),
3 –dniowe wyjazdy edukacyjne uczniów do Warszawy (wszyscy uczniowie),
Pokazy/warsztaty edukacyjne dla uczniów organizowane w szkołach (wszyscy uczniowie, 10 pokazów).
Atrakcje przewidziane dla uczestników projektu:
Na zajęciach z programowania oraz na kółku programistycznym nauka programowania robotów, tworzenie własnych aplikacji na telefon oraz gier,
Udział w Gminnej Lidze Mistrzów Programowania, podczas której uczniowie przedstawią stworzone przez swój zespół na zajęciach z programowania gry i aplikacje,
Na pokazach/warsztatach edukacyjnych uczestnicy dowiedzą się jak wykorzystuje się matematykę i programowanie np. do sygnalizacji świetlnej,
Szansa na otrzymanie stypendium w wysokości 200 zł miesięcznie na cele naukowe, np. zakup robota, lekcji języka angielskiego, książek.