Wyślij email do urzędu Dodaj do ulubionych Poleć tę stronę znajomemu Przejdź do strony głównej
Imieniny: Juliana, Łukasza, Bogumiła
Aktualności Urząd Gminy: E-Urząd: Kontakt do Urzędu Miasta partnerskie Gminy Lubień

Gmina:
Charakterystyka Gminy Lubień
Heraldyka Gminy Lubień
Galeria fotograficzna
Informator - przydatne adresy i numery telefonów
Szkolnictwo w Gminie Lubień
Kultura i sport:
Gminny Ośrodek Kultury w Lubniu
Zespoły Regionalne
Amatorski Teatr im. F. Macioła
Orkiestry Dęte
Kluby sportowe
Gminna Biblioteka Publiczna
Honorowi Obywatele Gminy Lubień
Zabytki:
Zabytkowy kościół w Krzeczowie
Rejestr pomników przyrody
Turystyka:
Szlaki turystyczne
Gospodarstwa agroturystyczne
Ośrodek wypoczynkowy Prof-Us
Parafie:
Domy rekolekcyjne
Ochotniczy Hufiec Pracy w Skomielnej Białej:
Dam pracę - szukam pracy
Jednostki Ochotniczych Straży Pożarnych działających na terenie Gminy Lubień
Stowarzyszenia działające na terenie Gminy Lubień
Rejestr działalności regulowanej
Punkt Informacji i Wsparcia
Przetargi publiczne
Kalendarz imprez
Mapa Gminy Lubień
Mapa Gminy Lubień
Przydatne strony www



Baner TV powiatu myślenickiego
Odkryj Beskid Wyspowy
Sekcja Kolarska im. Henryka Łasaka
Klub Sportowy Topór Tenczyn
http://malopolska.olimpijskiedzieciaki.pl/
Powrót do korzeni - Skomielna Biała
Skomielna.info
Echo Regionu Małopolska
Witryna Wiejska

ZIP - Zintegrowany Informator Pacjenta
baner Gościniec - strona tenczyn.pl
baner mikroporady
baner dzielnicowy bliżej nas
Fundacja JMJ - Radosny Rodzic

Plakat projektu OPS - Aktywność i podnoszenie kwalifikacji szansą na lepszą przyszłoś
Informacja, Ankieta, Regulamin.

Baner projektu - Już pływam
Reguj na przemoc - projekt realizowany przez OPS w Lubniu 1 str.
Reguj na przemoc - projekt realizowany przez OPS w Lubniu 2 str.

Aktualności - Ogłoszenia


Otwarcie nowej zakopianki, odcinka Skomielna Biała - Rabka Zdrój

W sobotę 28 września 2019 r. kierowcy rozpoczęli użytkowanie drogi ekspresowej S7 od Skomielnej Białej do Rabki Zdroju,oraz dwujezdniowej drogi głównej przyspieszonej do Chabówki. To wyjątkowo malownicza droga z widokami na góry, w tym Tatry. Jest to pierwszy z trzech odcinków budowanej S7 na południe od Krakowa oddany do użytku.

Ponad jedna trzecia tego odcinka drogi ekspresowej czyli ok. 2,3 km poprowadzona została na wiaduktach. Powstało ich 17 , w tym najdłuższy i najwyższy, liczący 1 km długości oraz i 50 m wysokości oraz 4 małe mostki na ciekach przy węźle Skomielna. Pod wiaduktami węzła Skomielna zlokalizowano Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej. Powstało miejsce obsługi podróżnych MOP Zbójecka Góra.

Na 6,1 km odcinku od Skomielnej Białej do Chabówki oprócz dwujezdniowej drogi wybudowano dwa węzły drogowe Skomielna Biała i Zabornia. Z węzła Skomielna poprowadzono zjazdy na Wadowice i Nowy Sącz, do drogi krajowej nr 28. Z węzła Zabornia zjechać można do DK47 na Nowy Targ i DK7 na Chyżne, do granicy państwa ze Słowacją.

Budowa S7 Lubień-Rabka Zdrój prowadzona jest w trudnych warunkach geologicznych. Góry zbudowane są z tzw. fliszu karpackiego czyli niejednorodnych skał przemieszanych ze sobą. Na obszarze przebiegu drogi S7 Lubień – Rabka Zdrój występują łupki, iłołupki i piaskowce. Występują tu uskoki tektoniczne i duża zmienność nachylenia warstw geologicznych w stosunku do nachylenia stoków oraz zjawiska osuwiskowe.


Problemy spowodowane skomplikowanymi warunkami geologicznymi pojawiły się w obrębie estakady położonej jednocześnie nad ciekiem bez nazwy, drogą DK7 popularnie nazywaną Zakopianką oraz drogami lokalnymi w Skomielnej Białej. Estakada o długości 281 m wznosi się nad powierzchnią terenu do wysokości 32 m. Tworzą ją dwa równoległe obiekty, z jezdniami o dwóch pasach ruchu. Według pierwotnego projektu podpory tej estakady miały być posadowione na palach o dużych średnicach. Wykonawca przeprowadził uzupełniające badania geologiczne, geofizyczne i stwierdził, że jest tu wysoki stopień zaburzeń tektonicznych warstw skalnych, które są nachylone pod dużym kątem. Miękkie i silnie spękane skały znajdują się na głębokości od 19 do 30 metrów poniżej poziomu gruntu. W okolicy skrajnej południowej podpory stwierdzono uskok tektoniczny. Skały przesunęły się względem siebie po linii uskoku o 8 metrów. Wiercenia wykazały też możliwość wystąpienia tu zjawisk osuwiskowych. W konsekwencji trzeba było zaprojektować estakadę i posadowić ją nie na palach, ale na studniach (kesonach) kopanych do odpowiedniej głębokości i zalanych potem betonem. Dopiero na nich powstały filary estakady. Eksperci z Politechniki Krakowskiej wyrazili opinię, że taka zmiana posadowienia podpór jest z inżynierskiego punktu widzenia rozwiązaniem właściwym. Jednak zmiana projektu i jego realizacja spowodowały wydłużenie czasu budowy odcinka S7 Skomielna Biała – Rabka Zdrój, stąd oddanie do ruchu zaplanowano pod koniec września 2019 r.


S7 Lubień – Rabka Zdrój i DK47 Rabka Zdrój – Chabówka, lata budowy 2016-2021

Na odcinku ok. 16,7 km nowej drogi, w tym 15,83 km ekspresowej oprócz dwukomorowego tunelu o długości 2,06 km, który stanowił będzie 12,3% całej trasy wybudowane zostanie 38 obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, estakady). Droga ekspresowa zakończona będzie węzłem Zabornia w Rabce Zdroju, do którego dobudowany został dwujezdniowy fragment drogi krajowej nr 47 do Chabówki i tam włączony został do istniejącego już dwujezdniowego odcinka DK47 Chabówka – Rdzawka.

Odcinek S7 Lubień – Rabka Zdrój podzielony został na 3 odcinki realizacyjne: Lubień – Naprawa; Naprawa – Skomielna Biała oraz Skomielna Biała – Rabka Zdrój.

Na 7,6 km odcinku drogi ekspresowej S7 Lubień – Naprawa dwa miejsca obsługi kierowców : „Lubień” i „Krzeczów” zapewniają możliwość odpoczynku w trakcie podróży. 10 obiektów inżynierskich i 6 małych mostków na potoku Krzywańskim oprócz funkcji użytkowej zapewni atrakcje widokowe. Tym odcinkiem pierwsze pojazdy przejadą jeszcze w tym roku całą jezdnią lewą i częściowo prawą. Dopiero po przełożeniu ruchu z DK7 na S7 i zamknięciu dla ruchu DK7 będzie można wybudować mur oporowy w miejscu połączenia prawej jezdni istniejącej S7 z nową S7 w Lubniu.

Na odcinku II Naprawa – Skomielna Biała, tunelowym o długości ok.3,0 km powstaje dwukomorowy tunel o długości każdej nitki ok. 2,06 km, z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą i wyposażeniem technicznym. Zakończenie drążenia tunelu ma nastąpić w 2021 r.

Koszt budowy całego odcinka S7 Lubień – Rabka Zdrój wyniesie ponad 2 mld 269 mln zł a dofinansowanie unijne 1 mld 322 mln zł.

Odcinek S7 Skomielna Biała – Chabówka oraz nowy odcinek drogi krajowej nr 47 klasy GP od Rabki Zdroju do Chabówki budowała włoska firma SALINI IMPREGILO S.p.A. z Mediolanu. Koszt inwestycji wyniósł brutto 615 068 976,27zł. Gwarancja jakości wykonanych prac obowiązuje przez 10 lat.

| Źródło: iTV Myślenice | Opublikowano: 30.09.2019 |



Baner przedstawia biało czerwoną flagę
Baner przedstawia biało czerwoną flagę
Napis Ochrona danych osobowych
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Mobilny system informacji Gminy Lubień
baner konsultacje społeczne
baner budowa drogi s-7
baner wybory
baner wybory
baner karta dużej rodziny
Baner 300+
Baner jakosci powietrza
Baner przedstawiający różnokolorowe pojemniki na śmieci
Baner przedstawiający zbiornik bezodpływowy
Baner przedstawiający jelenia i dzika
Baner przedstawiający kombajn w zbożu
baner
baner

Baner informacyjny
Baner informacyjny
Baner informacyjny
Baner informacyjny
Baner informacyjny
Baner informacyjny
Baner informacyjny

Baner informacyjny Baner informacyjny



Strona założona 12 lipca 2008

statystyka

Copyright © 2008 by Witold Augustyński /BiTiS/. All Rights Reserved. Strona wygenerowana w ciągu: 0.01 s.